Σήμερα το πρωί το Reuters μετέδωσε την είδηση: "Ως χειρονομία καλής θέλησης, ένας ανώτερος αξιωματούχος της υπηρεσίας ιδιωτικοποίησης δήλωσε ότι η Αθήνα είναι έτοιμη να ολοκληρώσει μια συμφωνία για € 1.2 δις με τη γερμανική Fraport που αναλαμβάνει τους περιφερειακούς αερολιμένες και να ανοίξει εκ νέου υποβολή προσφορών για την πλειοψηφία των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά."
H Fraport AG
είναι μια από πιο τις αγαπημένες εταιρείες της κυβέρνησης Μέρκελ. Η
αγορά λέει ότι η πολιτική οικογένεια της Μέρκελ και η ίδια έχει
συμφέροντα στη συγκεκριμένη εταιρεία. Ίσως έτσι να εξηγείται γιατί η
συγκεκριμένη εταιρεία προωθείται με πυγμή όπου οι Γερμανοί έχουν πάτημα.
Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη εταιρεία είναι μπλεγμένη στο σκάνδαλο
της κατασκευής του διεθνούς αεροδρομίου Ακίνο των Φιλλιπίνων από το
2002.
Το ανώτατο δικαστήριο των Φιλιπίνων το 2004 ακύρωσε το συμβόλαιο με την Fraport γιατί παραβιαζόταν κατάφωρα η εθνική νομοθεσία που δεν επέτρεπε τον έλεγχο βασικών υποδομών της χώρας (αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, κοκ) από ξένα συμφέροντα. Η Fraport ενώ τυπικά είχε μειοψηφικό μερίδιο, είχε κλείσει παρασκηνιακή συμφωνία με τους Φιλιππίνους εταίρους για να τους χρησιμοποιήσει ως βιτρίνα προκειμένου να έχει τον έλεγχο του αεροδορμίου. Οι δικαστικές αρχές ανακάλυψαν επίσης και "αποχρώσες ενδείξεις" έντονου χρηματισμού κυβερνητικών στελεχών της Μανίλα. Κι έτσι η σύμβαση με την συγεκριμένη εταιρεία τερματίστηκε τελεσίδικα.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρεία μετά από πίεση και της Γερμανικής κυβέρνησης είχε υπογράψει μυστική ρήτρα με την κυβέρνηση της Μανίλα για επιδιαιτησία από το Κέντρο για την επίλυση των διαφορών Επενδύσεων (ICSID) της Παγκόσμιας Τράπεζας με έδρα την Ουάσινγκτον. Η εταιρεία προσέφυγε στην επιδιαιτησία, αλλά η ICSID αποφάσισε το 2007 ότι η Fraport είχε παραβιάσει τόσο κατάφωρα την εθνική νομοθεσία των Φιλιππίνων, που δεν τόλμησε να γνωμοδοτήσει υπέρ της.
Το 2011 όμως η Fraport με προτροπή της Μέρκελ κατέφυγε ξανά στo ICSID. Αυτή τη φορά η επιδιαιτησία δικαίωσε την Γεμανική εταιρεία, παρά την κατάφωρη παραβίαση της εθνικής νομοθεσίας των Φιλιππίνων, την πρακτική καρτέλ που επέβαλε στο αεροδρόμιο, αλλά και τις κατηγορίες για μαζικές δωροδοκίες κυβερνητικών στελεχών για να της παρέχουν προστασία. Η Μέρκελ νίκησε, αλλά η κυβέρνηση των Φιλλιπίνων αρνείται να συμορφωθεί θεωρώντας την απόφαση ως κατάφωρη παραβίαση κάθε έννοιας δικαίου.
Αυτή την εταιρεία διάλεξε η κυβέρνηση Τσίπρα για να παραδώσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας και μαζί τους ένα πολύ μεγάλο μέρος αφήξεων της τουριστικής περιόδου. Δεν ξέρουμε κι ούτε θα μάθουμε - έως ότου καθίσουν οι σημερινοί μαζί με τους προηγούμενους στο σκαμνί για να λογοδοτήσουν - με ποιούς όρους, με ποιές ρήτρες μυστικές ή άλλες η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί ένα τέτοιο καρτέλ υπό τον έλεγχο μιας τέτοιας εταιρείας. Το σίγουρο είναι ότι εκτός όλων των άλλων, ο τουρισμός των τσάρτερ θα υποστεί βαρύτατο πλήγμα από το Γερμανικό καρτέλ.
Φυσικά η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει το ανάστημα ούτε καν των κυβερνήσεων των Φιλλιππίνων που θεωρούν ότι οι υποδομές της χώρας δεν μπορούν να βρίσκονται υπό καθεστώς ξένων εταιρειών. Αλλά στις Φιλλιππίνες δεν έχουν πρώτη φορά αριστερά. Ούτε έναν κέρβερο σαν τον Λαφαζάνη, που ενώ προσυγράφει τα πάντα, μας διαβεβαιώνει ως άλλος Τσιριμώκος ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί υποχωρήσεις.
Φυσικά το €1,2 δις της συμφωνίας θα πάει στο χρέος. Όπως ακριβώς έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση στις 20 Φεβρουαρίου. Όπως επίσης και το ξεπούλημα των λιμανιών του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης που θα ακολουθήσει τάχιστα. Αλλά μην ανησυχείτε. Κοιμηθείτε τον ύπνο του δικαίου και περιμένετε. Άλλωστε μόλις τρεις μήνες είναι στην κυβέρνηση. Όταν ξυπνήσετε, μην τρομάξετε από τον θόρυβο. Είναι απλά ο χτύπος στην πόρτα του δικαστικού κλητήρα που μαζί με εκπροσώπους των δανειστών ήρθε για το σπίτι και τα παιδιά σας. Πρώτη φορά Αριστερά!
Σχόλιο της Ημέρας, 5/5/2015, dimitriskazakis.blogspot.com
Το ανώτατο δικαστήριο των Φιλιπίνων το 2004 ακύρωσε το συμβόλαιο με την Fraport γιατί παραβιαζόταν κατάφωρα η εθνική νομοθεσία που δεν επέτρεπε τον έλεγχο βασικών υποδομών της χώρας (αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, κοκ) από ξένα συμφέροντα. Η Fraport ενώ τυπικά είχε μειοψηφικό μερίδιο, είχε κλείσει παρασκηνιακή συμφωνία με τους Φιλιππίνους εταίρους για να τους χρησιμοποιήσει ως βιτρίνα προκειμένου να έχει τον έλεγχο του αεροδορμίου. Οι δικαστικές αρχές ανακάλυψαν επίσης και "αποχρώσες ενδείξεις" έντονου χρηματισμού κυβερνητικών στελεχών της Μανίλα. Κι έτσι η σύμβαση με την συγεκριμένη εταιρεία τερματίστηκε τελεσίδικα.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρεία μετά από πίεση και της Γερμανικής κυβέρνησης είχε υπογράψει μυστική ρήτρα με την κυβέρνηση της Μανίλα για επιδιαιτησία από το Κέντρο για την επίλυση των διαφορών Επενδύσεων (ICSID) της Παγκόσμιας Τράπεζας με έδρα την Ουάσινγκτον. Η εταιρεία προσέφυγε στην επιδιαιτησία, αλλά η ICSID αποφάσισε το 2007 ότι η Fraport είχε παραβιάσει τόσο κατάφωρα την εθνική νομοθεσία των Φιλιππίνων, που δεν τόλμησε να γνωμοδοτήσει υπέρ της.
Το 2011 όμως η Fraport με προτροπή της Μέρκελ κατέφυγε ξανά στo ICSID. Αυτή τη φορά η επιδιαιτησία δικαίωσε την Γεμανική εταιρεία, παρά την κατάφωρη παραβίαση της εθνικής νομοθεσίας των Φιλιππίνων, την πρακτική καρτέλ που επέβαλε στο αεροδρόμιο, αλλά και τις κατηγορίες για μαζικές δωροδοκίες κυβερνητικών στελεχών για να της παρέχουν προστασία. Η Μέρκελ νίκησε, αλλά η κυβέρνηση των Φιλλιπίνων αρνείται να συμορφωθεί θεωρώντας την απόφαση ως κατάφωρη παραβίαση κάθε έννοιας δικαίου.
Αυτή την εταιρεία διάλεξε η κυβέρνηση Τσίπρα για να παραδώσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας και μαζί τους ένα πολύ μεγάλο μέρος αφήξεων της τουριστικής περιόδου. Δεν ξέρουμε κι ούτε θα μάθουμε - έως ότου καθίσουν οι σημερινοί μαζί με τους προηγούμενους στο σκαμνί για να λογοδοτήσουν - με ποιούς όρους, με ποιές ρήτρες μυστικές ή άλλες η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί ένα τέτοιο καρτέλ υπό τον έλεγχο μιας τέτοιας εταιρείας. Το σίγουρο είναι ότι εκτός όλων των άλλων, ο τουρισμός των τσάρτερ θα υποστεί βαρύτατο πλήγμα από το Γερμανικό καρτέλ.
Φυσικά η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει το ανάστημα ούτε καν των κυβερνήσεων των Φιλλιππίνων που θεωρούν ότι οι υποδομές της χώρας δεν μπορούν να βρίσκονται υπό καθεστώς ξένων εταιρειών. Αλλά στις Φιλλιππίνες δεν έχουν πρώτη φορά αριστερά. Ούτε έναν κέρβερο σαν τον Λαφαζάνη, που ενώ προσυγράφει τα πάντα, μας διαβεβαιώνει ως άλλος Τσιριμώκος ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί υποχωρήσεις.
Φυσικά το €1,2 δις της συμφωνίας θα πάει στο χρέος. Όπως ακριβώς έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση στις 20 Φεβρουαρίου. Όπως επίσης και το ξεπούλημα των λιμανιών του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης που θα ακολουθήσει τάχιστα. Αλλά μην ανησυχείτε. Κοιμηθείτε τον ύπνο του δικαίου και περιμένετε. Άλλωστε μόλις τρεις μήνες είναι στην κυβέρνηση. Όταν ξυπνήσετε, μην τρομάξετε από τον θόρυβο. Είναι απλά ο χτύπος στην πόρτα του δικαστικού κλητήρα που μαζί με εκπροσώπους των δανειστών ήρθε για το σπίτι και τα παιδιά σας. Πρώτη φορά Αριστερά!
Σχόλιο της Ημέρας, 5/5/2015, dimitriskazakis.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου