Πριν ακόμη υπογραφεί η Συμφωνία, πριν δεσμευτεί για το Μνημόνιο 3, η
ελληνική κυβέρνηση παραχώρησε 14 ελληνικά αερο-δρόμια στην Γερμανία για μόλις
1,23 δις.
του Ξενοφώντα Ερμείδη
Στη Γερμανία παρέδωσε η κυβέρνηση
τα ελληνικά τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου,
Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Με απόφαση η ελληνική κυβέρνηση παραχώρησε
τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια στην γερμανική Fraport υλοποιώντας τον σχετικό διαγωνισμό
που ολοκληρώθηκε πριν μήνες και μετά την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις
3 Ιουλίου.
Η σχετική απόφαση ελήφθη κατά την
διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε
στις 13 Αυγούστου και χθες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της...
Κυβέρνησης. Οι υπουργοί που υπέγραψαν την παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων είναι: Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Κυβέρνησης. Οι υπουργοί που υπέγραψαν την παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων είναι: Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Πρόκειται για την πρώτη αποκρατικοποίηση
που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν
υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε
κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται
σε 1,23 δισ.
Το ξεπούλημα των αεροδρομίων ήταν
όρος του Μνημονίου που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου. Αυτό σημαίνει
ότι η κυβέρνηση νομιμοποίησε το ξεπούλημα μία ημέρα πριν να δεσμευτεί μέσω του 3ου
Μνημονίου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την
παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η
ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα
1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από
τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ.
ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Η αστειότητα είναι ότι η Fraport δεσμεύθηκε
για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τα
επόμενα 40 χρόνια που θα έχει στην κατοχή της τα σημαντικότατα περιουσιακά στοιχεία
της χώρας, που πέρα των άλλων, είναι στρατηγικής και εθνικής σημασίας εφόσον βρίσκονται
σε βορά, νότο, ανατολή και δύση της χώρας.
Κύριος μέτοχος της Fraport είναι το
γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και
Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%),
η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί
μέτοχοι (34,91%).
Το γερμανικό δημόσιο είναι ελληνικό
δημόσιο
Θα μείνει αξέχαστη στην ελληνική ιστορία
η δήλωση του υπουργού Σπρίντζη που αφορούσε στο χάρισμα των αεροδρομίων στην Fraport:
"Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πωλείται εθνικός δημόσιος πλούτος και δε
μπαίνει ένας ιδιώτης αλλά μπαίνει μια εταιρεία που είναι το Γερμανικό Δημόσιο".
Ήταν ο ίδιος υπουργός που τρεις ημέρες
μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον Σύριζα και τους ΑΝΕΛ, είχε δηλώσει για την
παράδοση των αεροδρομίων: "Η κεντρική τοποθέτηση της κυβέρνησης είναι ότι
θα σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν
στην ανάπτυξη της χώρας".
Ξαφνικά τα ελληνικά αεροδρόμια δεν
βοηθούν την ανάπτυξη της χώρας, αλλά σίγουρα βοηθούν την ανάπτυξη του γερμανικού
δημοσίου, το οποίο σύμφωνα με τον ισχυρισμό της κυβέρνησης είναι και ελληνικό δημόσιο.
Δείτε το ΦΕΚ της παράδοσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου